Michel Vroon als fiscale huisarts & -architect
Michel Vroon is sinds 1994 werkzaam als belastingadviseur. Bij diverse middelgrote accountantskantoren (onder meer BDO CampsObers,
HLB Schippers, en RSM Niehe Lancée) heeft Michel gewerkt als adviseur voor MKB-ondernemers en vermogende particulieren. Hij ontwikkelde zich tot allround adviseur. Voor zijn klanten is hij zowel een fiscale huisarts als een fiscale architect.
Michel is vooral actief geweest in de praktijk van Directeur grootaandeelhouders (DGA). Maar hij begeleidt ook graag startende ondernemers en zzp in bijvoorbeeld de keuze voor de juiste rechtsvorm. Michel heeft ruime ervaring met fusies, herstructureringen, bedrijfsopvolgingen financial planning.
Internationaal belastingadvies
De laatste jaren heeft Michel zich steeds meer bezig gehouden met de internationale belastingadviespraktijk. Hij is in 1991 afgestudeerd bij de Vrije Universiteit als financieel econoom. In 1996 heeft hij, na enige jaren praktijkervaring te hebben opgedaan (onder andere bij het administratiekantoor van zijn vader) de studie fiscale economie afgerond. Daarna volgde in 1999 de beroepsopleiding van de Nederlandse Orde van Belastingadviseurs.
In zijn wens naar verdieping in zijn kennis van internationaal belastingrecht heeft Michel vanaf 2007 de postdoctorale opleiding Internationaal en EG Belastingrecht aan de Universiteit van Leiden gevolgd. Dat leverde hem in 2009 de titel Advanced LLM op.
Eigen belastingadvies kantoor
In 2010 heeft Michel besloten om een eigen belastingadvieskantoor te starten, Vroonland Belastingadvies. In de zomer van 2011 bracht hij een versnelling aan in de opbouw van een eigen praktijk door samen te gaan werken met zijn vroegere collega Marcel de Vries onder de naam
HELDER Fiscaal Advies.
Wat drijft Michel Vroon?
“Ik vind het een uitdaging om pro-actief in te spelen op de snel wijzigende fiscale wetgeving. Ik ben steeds op zoek naar optimalisering van de fiscale positie van zijn klanten. Met mijn persoonlijke benadering van mijn klanten bouw ik graag aan een duurzame klantrelatie.”